SVATEBNÍ OBŘADY
Zámek Slezské
Rudoltice je kulturní památka, ve kterém
jsou instalovány historické sbírky. Zámek je zařízen a vybaven obrazy,
uměleckými předměty, historickým mobiliářem. Patří k oblíbeným turistickým
cílům a nejnavštěvovanějším objektům regionu. V době konání svatebních obřadů
se turistický provoz ve svatebních prostorách zámku omezuje. Zámek Slezské
Rudoltice umožňuje svatební obřady v následujících prostorách zámku.
Zámecká kaple
Vysoká kaple s barokní štukovou výzdobou a obrazy.
Nachází se v přízemí východního traktu, přístupná z nádvoří. Kapacita kaple je 100
míst na sezení a cca 100 míst na stání.
Ceník
Cena za svatební obřad je 1.500,-
Kč bez DPH za standardní výzdobu, nebo
3000,- Kč bez DPH za doplnění živou květinovou výzdobou. Obřad v zámeckých zahradách 2000,- Kč bez DPH. Obřad v zámecké expozici 5000,- Kč bez DPH (max počet osob 20).
Zámecký park
Park francouzského a anglického typu s udržovanou zelení.
Kapacita neomezená.
Informace k využití prostor rudoltického zámku ke svatebním obřadům
Rudoltický zámek a zámecký park - je místem úředně určeným pro konání
svatebních obřadů. Je místem, o něž snoubenci pro jeho atraktivitu jeví zájem a
pro konání svatebních obřadů je proto místem vhodným. Pro rezervaci termínu první kontaktujte kastelána* zámku (tel. 777 201 027), v případě nepřítomnosti kastelána kontaktujte Obecní úřad Slezské
Rudoltice tel. č. 554 656 105.
* nutno se informovat u kastelána (na zámku mohou probíhat různé kulturní akce)
Termín využití
prostor zámku
Snoubenci si dohodnou termín konání svatebního obřadu na OÚ Slezské Rudoltice (datum a hodinu). Po
potvrzení termínu, který potvrdí svým podpisem, že byli obeznámeni s podmínkami
konání zaplatí poplatek za možnost využití zámeckých prostor. Potvrzení se
vyžaduje zpravidla od obou snoubenců, u cizinců stačí podpis jednoho ze
snoubenců, popř. podpis jimi pověřeného prostředníka. Osobní návštěva zámku je
pro svatebčany před obřadem nutná pro dohodnutí se s vedením zámku.
Pracovník zámku
podá příslušné informace a umožní zájemcům o svatební obřad návštěvu prostor
vyhrazených pro samotný obřad. V zájmu všech, kteří se podílejí na přípravě i
průběhu svatebních obřadů je, aby snoubenci, příbuzní i hosté byli spokojeni.
Proto, pokud máte jakékoliv další požadavky nebo připomínky, sdělte je včas
minimálně pět dnů před obřadem. Bude-li
to reálné, vyhovíme Vám.
(nedomlouvejte si výzdobu a jiné věci s jinou stranou, před konzultaci s vedením zámku)
Kontakt: Zámek Slezské Rudoltice č.p. 1, 793 97, tel.: 777 201 027, 603 455 591
Podmínky
pro využití prostor v zámku Slezské
Rudoltice ke svatebnímu obřadu
Finanční podmínky
Poplatek za možnost realizace svatebního obřadu v
prostorách zámeckého areálu uhradí snoubenci nejpozději týden před obřadem na podatelně OÚ
Slezské Rudoltice.
Technické
podmínky
Svatební obřad se koná v provozní době kdy je zámek přístupný
návštěvníkům a v prostorách, které jsou součástí návštěvnické trasy. A nebo po dohodě s vedením zámku je možno i v jiném termínu.
Do
zámeckého parku v případě zájmu umožní správa zámku připojení
k elektrické zásuvce.
Délka konání
obřadu
Na svatební obřad, včetně fotografování v kapli a na nádvoří zámku,
je vyhrazeno 40 minut ( nebo dle domluvy s vedením zámku). Snoubenci jsou o podmínkách konání obřadu a
fotografování povinni uvědomit fotografa. Dohodnutý časový harmonogram je nutno dodržet.
Pokud je harmonogram v některém bodu narušen (např. pozdním příjezdem), musí
být operativně zkrácen a nebo upraven dle domluvy s vedením zámku. Hudební produkce není součástí obřadu. Pokud bude při
obřadu použita reprodukovaná hudba, snoubenci si zajistí vlastní hudbu na
elekt. nosiči (nejlépe flash disk).
Fotografování
Fotografování a filmování svatebního obřadu v zámeckém areálu, kde se obřad uskutečňuje je povoleno. Na přístupové cestě do kaple pouze
v případě, že nebrání průchodu návštěvníkům zámecké expozice. V těchto
prostorách není zpoplatněno. Bezplatné pořizování záběrů v těchto prostorách
platí pouze pro páry sezdané na zámku ve Slezských Rudolticích.
Příchod
Svatebčané se dostaví nejpozději
15 min. před obřadem. Zde je přivítá ceremoniářka, která je seřadí a uvede do
zámku podle místa určení konání svatebního obřadu. Organizace obřadu je
zajištěna pracovníky matriky. Vzhledem k tomu, že svatební obřady probíhají v
bezpečnostním režimu památkového objektu, je nezbytné, aby všichni svatební
hosté plně respektovali pokyny těchto pracovníků (zákaz kouření, pohyb pouze ve
vyhrazených prostorách, dodržení časového harmonogramu apod.)
- dodržet doporučený
počet účastníků obřadu je s ohledem na kapacitu prostoru
- v době obřadu není v objektu možné
požívání alkoholických nápojů, kromě přípitku snoubenců a svědků.
- v duchu zvyklostí nelze na novomanžele
házet rýži, hrách, konfety či cokoli jiného, rozbíjet talíř pro štěstí apod. (toto omezení platí pro celý areál zámku včetně nádvoří a zámeckého parku).
- chůze po dláždění
nádvoří vyžaduje zvýšenou opatrnost (starší hosty je třeba upozornit na výstup
po schodech, popř. těmto hostům zajistit doprovod).
- parkování je možné
pouze mimo prostory zámku na parkovištích obce. Snoubenci seznámí řidiče předem
s parkováním u zámku.